jueves, 25 de septiembre de 2014

Sóc un bon líder? Les 13 claus per a una gestió coherent


Hi ha molta literatura respecte a caps, lideratge, relacions, equips de treball... Però més enllà dels tòpics habituals, et vull oferir el meu punt de vista sobre el que sí s'ha de fer i el que s'ha d'evitar per convertir-se en un veritable líder empresarial, en un cap positiu i motivant pel teu equip. Un líder que desperti respecte i adhesió al projecte de forma lliure i voluntària.

Heus aquí 13 claus evidents per liderar positivament els teus equips i aconseguir que la teva empresa funcioni encara millor.

1. Aborda els conflictes de forma immediata. Les conseqüències d'un conflicte que s'allarga en el temps sense abordar-se, només fan que agreujar-se i danyar les relacions i el projecte empresarial. Posar el cap sota l'ala no és bona idea.

2. Ofereix autonomia i sistemes de treball als teus empleats. És a dir, una síntesi entre llibertat i processos segurs. Estem oberts a incloure innovacions i són benvingudes, però la forma com les innovacions s'implementen ha d'estar ben establert.

3. Consulta als teus treballadors/es: Què millorarien? Com ho farien? No oblidis que coneixen de primera mà el dia a dia i les dificultats reals. Pensa en ells com el teu millor equip d'assessors!

4. Estigues disponible pels teus empleats/des quan vulguin expressar-te els seus dubtes, problemes, consultes, suggeriments...

5. No et relacionis mai des dels sentiments, sinó des de la missió. No importen les emocions i sentiments que tinguis, actua tal com has decidit.

6. Assigna a cada persona una tasca professional que estigui d'acord amb el seu perfil professional i la seva estructura de personalitat. No demanis a una persona tímida que treballi de comercial! Així milloraran considerablement el seu rendiment i la seva satisfacció.

7. Agraeix el que les persones fan bé. Expressa-ho explícitament.

8. Implica els teus empleats en els processos de selecció, especialment quan han de treballar amb la persona que seleccionis. Escolta la seva opinió, encara que tu tinguis, evidentment, l'última paraula.

9. Sedueix els teus empleats i proveïdors tant com ho fas amb els teus clients. Comunica la missió, el "perquè", el "com" i els propòsits que tinguis.

10. Celebra amb ells les fites i objectius acomplerts. Celebrar uneix i potencia els equips.

11. Incrementa el coeficient emocional dels teus empleats/des. Gestiona i estimula les relacions i la seva empatia.

12. Els novatos necessiten mentors. Els mentors/es necessiten temps i reconeixement de la seva funció. Dóna'ls-hi explícitament!

13. Ensenya amb l'exemple, sigues una demostració del que vols.

Seguint i aplicant aquests senzills consells d'entendre (encara que no sempre fàcils d'aplicar), els vostres equips se sentiran concernits i implicats, cuidats i motivats de forma lliure i voluntària vers la vostra missió empresarial. Deixareu de ser un grup de persones contractades per ser un veritable equip de treball.

0 comentarios :

Publicar un comentario