miércoles, 1 de octubre de 2014

Diferenciar-se, una de las claus de la visibilitat



Per exemplificar el que entenem per "visibilitat", els parlaré de l'Uruguai. Un petit país llatinoamericà de només 3 milions d'habitants.

Sí, només són 3 milions de persones, menys que Barcelona amb la seva àrea metropolitana (3,2 milions), menys que la meitat de Catalunya (7,5 milions) i només el 6,3% de la població total de l'estat espanyol. De fet, son només el 0,04 % de la població mundial.

I, tanmateix, l'espai mediàtic que ha ocupat Uruguai durant l'últim any ha estat molt superior a aquest 0,04% que, teòricament, li correspondria.

Sí, segur que tothom ha sentit parlat d'ell últimament, ha estat  present a molts mitjans del nostre país, però també de tots les mitjans internacionals. Periodistes de tot el món fan cua per visitar el país i entrevistar-se amb el seu president, però....

Per què té, de cop, tanta repercussió internacional? No és un paradís fiscal, com Luxemburg o Suïssa. No és una potència econòmica. Tampoc no ha patit catàstrofes recentment com Malàisia, amb les seves aerolínies. El seu equip de futbol no ha guanyat el mundial de futbol, ni estan immersos en cap conflicte... Què justifica tant d'interès públic?

Perquè actua de forma diferent a la resta. De cop, persones de tot el món l'estan observant. Alguns només per curiositat, d'altres amb afinitat, d'altres amb desconfiança, incredulitat, desacord... però el món els mira!

Independentment de l'afinitat o no que despertin les seves fórmules de gestió de cara a governar un país, allò que és innegable és que són fórmules potencialment molt innovadores, no només per a Hispanoamèrica, sinó a nivell mundial. La capacitat d'innovar (amb molt pocs mitjans), els situa al mapa mundial amb infinitament més pes del que objectivament tenen.

I quina repercussió té això en tot el país? Més turisme, més connexions, més aliances, més inversions, més negocis, més futur!

Quina repercussió podria tenir, per la nostra empresa, que el públic situés el seu focus en nosaltres si fóssim capaços de seduir-los diferenciadament amb els nostres productes i/o serveis? O en la forma d'oferir-los? O en les nostres polítiques d'empresa? O en la forma de tractar la clientela? O, simplement, amb un detall diferent i significatiu?

A vegades, amb molt poc, podem aconseguir que molta gent parli dels nostres serveis, productes, locals... atraient així l'atenció del públic. Diferenciar-nos de forma meditada i explícita és fonamental per l'èxit.

En que és, la seva empresa, realment diferent?

0 comentarios :

Publicar un comentario